De volledig nieuwe Kia Niro biedt geëlektrificeerde mobiliteit voor iedereen

-      Nieuwe Niro-generatie is een frisse interpretatie van de milieuvriendelijke compacte cross-over

-      Compromisloze hybride, oplaadbare hybride en volledig elektrische aandrijflijnen maken overgang naar geëlektrificeerde mobiliteit eenvoudig en intuïtief

-      Innovatieve oplossingen, ontwikkeld voor een onovertroffen brandstofefficiëntie

-      Niro EV-model heeft een verbeterd rijbereik van 460 km; PHEV-versie heeft een zuiver elektrisch rijbereik tot 65 km, ideaal voor dagelijkse pendelritten

-      Hoogtechnologisch platform biedt ongeëvenaarde flexibiliteit, prestaties en veiligheid

Terwijl de elektrificatie van mobiliteit onverminderd doorgaat, biedt de volledig nieuwe Kia Niro een intuïtieve oplossing voor klanten die een eerste stap willen zetten naar een duurzamere toekomst. Met drie uiterst efficiënte geëlektrificeerde aandrijflijnen, een reeks geavanceerde voorzieningen en technologieën, plus het gedurfde design en de inherente capaciteiten van een baanbrekende CUV, is de volledig nieuwe Niro geschikt voor iedereen die wil overstappen naar een geëlektrificeerde wagen.

In de voetsporen van de uiterst succesvolle Niro van de eerste generatie, een model dat het geëlektrificeerde milieuvriendelijke gamma van Kia in Europa op gang bracht, werd het volledig nieuwe model grondig geüpgraded om de toon te zetten in het competitieve C-CUV-segment. Om zich te onderscheiden van een toenemend aantal geëlektrificeerde voertuigen in de Europese showrooms heeft Kia alles in het werk gesteld opdat de volledig nieuwe Niro voldoet aan de voornaamste vereisten van de huidige milieubewuste klanten met een frisse interpretatie van de compacte cross-over.

De interieurindeling van de volledig nieuwe Niro werd ontworpen om zowel behaaglijk als intuïtief te zijn, terwijl een comfortgerichte rijervaring, ondersteund door bijkomende isolatie in het interieur om ongewenste motor- en weggeluiden tegen te gaan, bijdraagt tot de ontspannen sfeer in de wagen. Door het koetswerk van de volledig nieuwe Niro met 65 mm en de wielbasis met 20 mm te verlengen in vergelijking met het vorige model, heeft Kia een ruim en functioneel interieur gecreëerd dat voldoet aan alle behoeften van de klant. Duurzame materialen in het hele interieur beperken de milieu-impact van de wagen nog verder.

Hoogtechnologisch platform voor meer flexibiliteit

Het hart van de volledig nieuwe Niro is de derde generatie van Kia’s geavanceerde K-platform, een architectuur die werd ontwikkeld en opgewaardeerd met het oog op ongeëvenaarde flexibiliteit, prestaties en veiligheid. De uitgekiende lay-out van het platform biedt niet alleen plaats aan de drie geavanceerde, geëlektrificeerde aandrijflijnen van de Niro, maar biedt klanten ook de mogelijkheid om te genieten van een indrukwekkende interieur- en bagageruimte.

De inzittenden voorin hebben 1.028 mm hoofdruimte en 1.053 mm beenruimte, terwijl de passagiers achterin worden beloond met 1.005 mm hoofdruimte in de HEV- en PHEV-modellen en 967 mm in de Niro EV. Met 1.011 mm beenruimte achterin in de Niro HEV en PHEV en 938 mm in de Niro EV zullen de achterpassagiers tijdens de reis ook comfortabel kunnen ontspannen. De royale kofferruimte van de volledig nieuwe Niro bedraagt 1.445 liter voor de HEV, 1.342 liter voor de PHEV en 1.392 liter voor de EV met de achterzetels neergeklapt. Een handige frunk van 20 liter voegt extra opslagpotentieel toe voor wie kiest voor de Niro EV.

Om een aangename en responsieve rijervaring mogelijk te maken, ondersteunt het platform van de volledig nieuwe Niro een ophanging met MacPherson-veerpoten vooraan met een vierpuntsophanging achteraan, terwijl de geoptimaliseerde stuurverhouding werd afgestemd op een grotere responsiviteit, stabiliteit en rijcomfort. De Kia-ingenieurs hebben ook nieuwe gekantelde veerpoten gemonteerd die de wrijving verminderen voor een natuurlijk en intuïtief stuurgevoel.

Tijdens de ontwikkeling van de wagen was het van het grootste belang ervoor te zorgen dat de volledig nieuwe Niro buitengewone veiligheidsvoorzieningen zou bieden. Elk model beschikt over een meertrapse vervormstructuur voor optimale crashprestaties vooraan, terwijl de verhouding warm staal met hoge treksterkte in de constructie van de Niro met 22% is toegenomen in vergelijking met het vorige model, wat de inherente sterkte van de globale structuur van de wagen nog meer verbetert.

De volledig nieuwe Niro kan vanaf nu worden besteld. De Europese leveringen zullen van start gaan in het derde kwartaal van 2022.

Marc Coopmans

PR & Events Manager