De EV3 wordt nog toegankelijker en wordt vanaf september exclusief onthuld

• Na 'Long Range'-versies onthult Kia Belux prijzen en opent bestellingen voor 'Standard Range'-versies

• Deze versies zijn nog voordeliger geprijsd, hebben een 58,3 kWh batterij en een comfortabel rijbereik van 436 km (WLTP).

• Dankzij deze prijzen komen de uitrustingsniveaus Business en Earth in aanmerking voor de EV-bonus (€5.000) in Vlaanderen.

• Een roadshow wordt georganiseerd bij de Kia dealers in België en het Groothertogdom Luxemburg met de eerste EV3 van 14 september tot 16 oktober

Kia Belux heeft vandaag officieel de details en prijzen bekendgemaakt van de nieuwe 'Standard Range'-versies van de EV3, een elektrische compacte SUV die de normen in de sector opnieuw definieert. Een speciale roadshow geeft vanaf september ook een voorproefje van de EV3 in de belangrijkste steden van België en Luxemburg.

EV3 'Standard Range': Grotere toegankelijkheid en comfortabel rijbereik

Het rijbereik van de EV3 is uitgebreid met de introductie van 'Standard Range'-versies, die een grotere toegankelijkheid bieden zonder concessies te doen aan het rijbereik. De 58,3 kWh Business-versie is bijvoorbeeld geprijsd vanaf € 36.890 inclusief btw, € 4.300 minder dan de Long Range-versies. De uitrustingsversies blijven ongewijzigd, met uitzondering van de GT Line-uitrusting, die exclusief verkrijgbaar is voor de Long Range-versie.

Dankzij deze aantrekkelijke prijs komen de Business en Earth uitrustingsniveaus in aanmerking voor de EV-bonus van €5.000 in Vlaanderen, naast de Business 'Long Range' versie die daarvoor al in aanmerking kwam.

"Deze nieuwe versies spelen een essentiële rol in ons engagement om elektromobiliteit bij Kia te democratiseren. Het meest indrukwekkende is dat dit niet ten koste gaat van het rijbereik, want de 'Standard Range'-versies bieden een bereik van 436 km (WLTP). Dit is meer dan voldoende voor bestuurders die gemiddelde dagelijkse ritten maken of de mogelijkheid hebben om thuis of op het werk op te laden," zegt Olivier Gelas, Managing Director van Kia Belux.

Opmerkelijk is dat het uiteindelijke, gehomologeerde rijbereik (WLTP) van de 58,3 kWh batterij groter is dan aanvankelijk aangekondigd (436 in plaats van 420 km). Hetzelfde geldt voor het recordrijbereik van de 81,4 kWh batterij: 605 km in plaats van 600.

Het gelijkstroom opladen van de 58,3 kWh batterij is vergelijkbaar met dat van de 'Long Range' en duurt 29 minuten om van 10% naar 80% te gaan. Dit komt overeen met een hersteld rijbereik van meer dan 300 km.

Bestellingen en leveringen

Bestellingen voor de Kia EV3 'Standard Range' zijn nu geopend in het Kia-netwerk in België en het Groothertogdom Luxemburg. De eerste leveringen aan klanten zijn gepland voor het laatste kwartaal van 2024.

Een roadshow om de EV3 in primeur te ontdekken

Kia Belux organiseert een exclusieve roadshow om de allereerste EV3 voor te stellen en potentiële klanten een voorsmaakje te geven van deze compacte elektrische SUV. De roadshow zal België en Luxemburg rondreizen van 14 september tot 16 oktober, met stops van één dag bij deelnemende dealers (zie agenda hieronder).

Dag

Beguin

Brugge

Kia Corporation - Over ons

Kia (www.kia.com) is een wereldwijd mobiliteitsmerk met als visie het creëren van duurzame mobiliteitsoplossingen voor consumenten, gemeenschappen en samenlevingen over de hele wereld. Kia is opgericht in 1944 en levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, verkoopt het bedrijf nu ongeveer drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in de popularisering van elektrische en batterijaangedreven voertuigen en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten die miljoenen mensen over de hele wereld aanmoedigen om op zoek te gaan naar de beste mobiliteitsoplossing. De slogan van het merk - "Movement that inspires" - weerspiegelt de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van haar producten en diensten.

Ga voor meer informatie naar het Kia Motors Global Media Center op www.kianewscenter.com

Luca Pavone

PR & Brand Experience Manager